آیا عینک آفتابی که به چشمتان است تاریخ انقضا دارد؟

عینک آفتابی وسیله بسیار پرکاربردی است که از چشمان ما در برابر نورهای شدید مرئی و پرتوهای نامرئی خورشید مانند امواج یو وی محافظت ‌می‌کند؛ هنگام رانندگی، قدم‌زدن در خیابان، کوهنوردی و غیره.

تکنولوژی ساخت عینک های آفتابی بسیار پیشرفت کرده است و برندهای معتبر عموما فناوری‌های جدیدی را در ساخت این نوع عینک‌ها استفاده می‌کنند.

جالب است بدانید عینک‌های آفتابی نیز می‌توانند کیفیت محافظتی خود را در اثر استفاده‌ی طولانی مدت از دست بدهند، اما این به چه معناست؟

اصولا در تست خصیصه‌ی کنترل عبور پرتوهای مرئی و نامرئی عدسی‌ عینکهای آفتابی، بیشترین دقت روی کیفیت فیلتر ممانعت کننده از عبور اشعه‌ی یو وی متمرکز می‌شود.

علت این موضوع آثار تخریبی متاثر از فرکانس بالای این امواج بر روی چشم است.

در تستهای اولیه، عدسی عینک مورد نظر توسط دستگاهی به نام اسپکتروفتومتر مورد ارزیابی کنترل عبور یو وی قرار گرفته و نتایج آن ثبت می‌شود، سپس این عدسی به مدت ۵۰ ساعت متوالی در معرض تابش اشعه‌ی یو وی قرار میگیرد، پس از آن مجددا توسط دستگاه اسپکتروفتومتر مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج بدست آمده با نتایج اولیه مقایسه میشود، در ادامه موسسات کنترل کیفیت بر اساس تغییرات بدست آمده کیفیت عدسی مورد نظر را تایید شده ویا مردود اعلام می‌کنند.

لذا بسته به میزان استفاده از عینک آفتابی خود، توصیه می‌شود هر یک‌سال برای کنترل کیفیت فیلترینگ عینک خود به مراکز معتبر مراجعه نمایید.

مجموعه جهانبان با ارائه بروزترین و مدرنترین عینک‌های آفتابی از برندهای مطرح دنیا، مشاوره و کنترل کیفیت فیلترینگ عینکتان را به رایگان انجام می‌دهد.